Svátek má
Užitečné odkazy
Děti v nemocnici
Nadace Klíček
Cukříci v Ústí n. Orlicí
SVP-vzácná onemocnění
Šťastný úsměv
Fond Prof. Šilhánkové
svátky
CELÁ ČR
POČASÍ v Ústí nad Orlicí
Jiří Vojtas © 2007-
Svátek má
CELÁ ČR
POČASÍ v Ústí nad Orlicí
Název školy
Speciální základní škola, mateřská škola a praktická škola Ústí nad Orlicí
Ředitelka školy
Mgr. Jana Sejpková nové
Adresa pracoviště školy
ČSA 1076
562 18 Ústí nad Orlicí
E-mail: skola.oun@nempk.cz
Tel.: 465 710 457
- učitelky ZŠ při nemocnici:
- učitelka MŠ při nemocnici:
Právní forma
Příspěvková organizace
IČO: 70 844 755
REDIZO: 600 024 814
Zřizovatel
Krajský úřad Pardubického kraje
Rozhodnutí MŠMT ČR ze dne 4. ledna 2011 o zápisu právnické osoby do rejstříku škol a školských zařízení s názvem Speciální základní škola a mateřská škola Ústí nad Orlicí. Změny byly zapsány na základě žádostí Pardubického kraje a usnesení Zastupitelstva kraje Z/258/10 ze dne 9. prosince 2010.
Adresa zřizovatele školy
Krajský úřad Pardubického kraje
Komenského náměstí 125
532 11 Pardubice
E-mail: posta@pardubickykraj.cz
Tel.: 466 026 202 (OŠKT)
Fax: 466 026 384
V základní škole při nemocnici se vzdělávají žáci se zdravotním oslabením, dlouhodobě i krátkodobě nemocní, v akutním stádiu nemoci, po prodělaných operačních zákrocích a úrazech, při nástupu na plánovaná vyšetření a pozorování, kdy je nutná hospitalizace na dětském oddělení Orlickoústecké nemocnice, a.s. a zároveň to jejich zdravotní stav umožňuje. Učitelé základní školy poskytují podle svých možností individuální konzultace ve všeobecně vzdělávacích předmětech i žákům středních škol umístěným v tomto zdravotnickém zařízení.
K zařazení do evidence školy je nutný souhlas ošetřujícího lékaře a souhlas zákonného zástupce žáka. Rozsah a organizace výuky žáka je určována ředitelem školy po dohodě s ošetřujícím lékařem a konkrétním vyučujícím.
Název: Plavba za zdravím
Naše společná „plavba“ je zaměřena na individualitu každého žáka, který se nečekaně a nedobrovolně ocitl v neznámém prostředí, bez rodiny a přátel, s různě velikou bolestí a strachem z dalších dnů. Náš vzdělávací program by měl pomoci odstranit všechny negativní prožitky, vrátit chuť do života i do učení, obohatit a rozvíjet jeho vědomosti a poznatky a navrátit smích a radost do jeho tváří. ŠVP vytváří takové zázemí a podmínky, které rozvíjejí tvořivost, radost z poznaného a zároveň zohledňují zvláštnosti výchovně vzdělávací činnosti v podmínkách výuky ve škole při zdravotnickém zařízení a zároveň tím posilují osobnost každého žáka. Způsob a cesta je vytýčena čtyřmi pevnými „majáky“, které řídí naši plavbu do bezpečného přístavu a tím je návrat uzdraveného dítěte do domova a kmenové školy.
ŠVP umožňuje a usnadňuje kontakt žáka s rodinou a spolužáky, podporuje každodenní komunikaci prostřednictvím internetového spojení. Do nemocnice jsou zvány školy z blízkého okolí. Exkurze jsou zaměřeny na poznání prostředí a chodu oddělení, přiblížení světa zdravých a nemocných dětí, odstranění předsudků a navázání nových přátelství v netradičním prostředí.
Do prostředí nemocnice přinášíme věci a předměty z běžného života, oživujeme zapomenuté zvyky, obyčeje, výtvarné techniky a řemesla, učíme je chovat se šetrně a ohleduplně nejen k druhým lidem a dětem, ale také k přírodě, kterou můžeme sledovat pouze za okny nemocnice, a tím si jí více vážit. Všechny činnosti jsou omezeny umístěním školy ve zdravotnickém zařízení.
Pomalými krůčky zaujmout žáka, odpoutat jeho myšlenky od bolesti a strachu a navrátit mu chuť do učení a poznání nových věcí. Individuální práci s každým žákem postupně obohacovat a rozšiřovat o práci ve skupině, kde je pestré věkové zastoupení, setkávají se žáci z různých typů škol a místa bydliště. Díky spolupráci, vzájemné pomoci, podpoře a motivaci učit se přijímat snadněji nové poznatky, chovat se otevřeně a tolerantně, respektovat jiné a být respektován druhými. Posilovat sebevědomí každého žáka, které usnadní jeho návrat do kmenové školy a zmenší obavy z případného selhání a nezvládnutí zameškaného učiva. Úkolem učitele je doprovodit žáka na cestě k domovu pomocí vhodně zvolené motivace, metod a forem práce s maximálním zapojením žáka do učení s ohledem na jeho aktuální zdravotní a psychický stav. Smyslem práce učitele je podpora a rozvoj základních klíčových kompetencí: schopnost k učení a k řešení problémů, výběru vhodné komunikace, sociálními a personálními kompetencemi, občanskými i pracovními.
ŠVP podporuje rozvoj osobnosti každého žáka, vede a podněcuje ho k vlastnímu a reálnému sebehodnocení. Zmírňuje pocity strachu a deprivace, posiluje kladné a pozitivní stránky hospitalizovaného dítěte. Vede žáka k poznání, že i v prostředí nemocnice lze prožít krásný a zábavný den, kdy doprovod na plavbě tvoří posádka složená z kamarádů-plavčíků, učitelů a zdravotníků tvořících stálou posádku lodi.